ПРОЕКТ "ДИГИТАЛНА РАНИЦА-МОЯТА БЪЛГАРИЯ": ИНТЕРАКТИВНО ПОМАГАЛО ЗА ОБУЧЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК В ЧУЖБИНА“
Договор № 2020-1-BG01-KA226-SCH-094970
Програма „Еразъм+“, КД2 „Сътрудничество за иновации и обмен на добри практики“, проекти за „Стратегически партньорства в отговор на ситуацията с COVID-19“, сектор „Училищно образование“
Цели на проекта:
Да се създаде работещ модел за ефективно и качествено електронно (с отдалечен достъп) обучение от 1 до 7 клас, който да бъде използван в българските училища зад граница при извънредни ситуации.
Да се повишат ключовите дигитални компетентности на обучаемите от българските училища в чужбина чрез използване на иновативна система за учене, за контрол и самоконтрол на техните постижения, интегрирана в учебна образователна платформа.
Да се повишат цифровите педагогически компетентности на учителите в българските училища в чужбина за организиране на ефективно дигитално обучение, базирано на новите технологии.
Да се повишат професионалните компетенции на учителите чрез предоставяне на система от дидактически инструменти за постигането на образователните цели, включително такива, свързани с приобщаването и многообразието в условията на социална изолация при извънредно положение
Да се интегрират възможностите на информационно-комуникационните технологии в учебния процес спрямо обучаеми с различни нива на дигитална компетентност.
Да се повиши професионалната подготовка на студентите – бъдещи учители, чрез включването им в процеса по апробиране на урочните единици чрез отдалечен достъп и работата в интернет среда с деца от българските училища в чужбина.
Да се оптимизира подготовката на кандидат-студенти от българските училища в чужбина за прием в български висши училища в съответствие с приоритетните политики на МОН, в извънредна обстановка и внезапно преминаване към дистанционно обучение.
Да се изгради ефективна мрежа от специалисти (ангажирани с образованието в българските университети и училищата зад граница), институции и лица, в която да се търсят възможни решения на възникнали теоретични и емпирични проблеми, които новата образователна реалност акумулира експотенциално.